Home » курсови работи » маркетинг » Маркетинг | [ Добави нова курсова работа ] |
15.02.2014, 11:44 | |
Прогнозирането е обосновано
предвиждане на възможните варианти за развитие в дадена област и вероятността
те да се реализират. Основни
обекти на прогнозиране са: Външните
процеси за една икономическа система,
върху които тя не може да оказва решаващо въздействие. Тези
процеси и явления имат силно въздействие върху съответната система. Чрез
прогнозирането се изследват процесите в политическото, икономическото,
социалното, екологическото и технологическото обкържение на съответната
система. Прогнозирането:
намалява степента на неопределеност на икономическите системи; осигурява
информация за вземане на необходими решения. Основни видове прогнозиране според
критериите са Критерий времеви хоризонт : дългосрочни (обикновено над 5-10 г.). Използват се при вземането на
решения за изграждане на големи инфраструктурни обекти, индустриални обекти,
строителство на електроцентрали и др. средносрочни (от 2 до 5 години) - вземане на инвестиционни
решения, свързани с модернизация и разширяване на съществуващи или изграждане
на нови предприятия, за разработка на нови или усъвършенстване на съществуващи
продукти;
краткосрочни (до една година) –
прилагат се при определяне обема на продажбите, осигуряване на необходимите
материални и финансови ресурси и др. | |
Views: 514 | Downloads: 0 | |
Total comments: 0 | |