Home » Статии » Курсови работи | [ Добави нова ] |
Базилика ди Сан Пиетро - Базиликата "Свети Петър" - реферат. Най-голямата църква в света, построена върху гробницата на свети Петър, е същевременно и най-внушителното и изумително архитектурно постижение на Ренесанса. Историята й според курсови работи започва още от 319 г., когато император Константин построява базилика на мястото на гробницата на свети Петър. Тази първа църква както установиха курсови работи съществува над хиляда години, претърпявайки редица реставрации и промени, чак докато е застрашена от рухване към средата на XV 6. През 1452 г. започва възстановяването й, което бързо е изоставено поради липсата на средства. През 1506 г. папа Юлий II поръчва на архитекта Браманте да разруши всички постройки и да построи нова базилика, която да надмине по великолепие дори тази на Константин. Но базиликата е построена и осветена чак през 1626 г. Въпреки, че Браманте не постига голям напредък в преустрояването на новата базилика, той все пак успява да направи общия план на църквата и да създаде масивните колони, поддържащи купола, което е от решаващо значение. След смъртта на Браманте през 1514 г., в един или друг момент всеки от тримата му приемници - Рафаел, Сангало и Перуци, предлага първоначалния план да бъде променен по някакъв начин. Но отново липсата на средства, съперничеството между архитектите и най-вече смутът, предизвикан от плячкосването на Рим през 1527 г. и ескалиращата криза на Реформацията правят така, че да бъде постигнат съвсем малък напредък. Все пак, от проведеното проучване на курсови работи през 1546 г. папа Павел се обръща към Микеланджело и повече или по-малко принуждава остаряващия художник да завърши сградата. Главният кораб също е променен. желанието на папа Павел V е крилата на църквата да се пресичат в латински стил (едното крило да е по-дълго от останалите), така че Карло Мадерно удължава едно от крилата, за да може централния кораб да бъде по-дълъг. Той работи и по фасадата. Навремето всичко това търпи много критики, защото се оказва, че куполът остава скрит за хората долу. Той е и повече широк, отколкото дълъг. Установено е от курсови работи, че докато се изкачвате по стълбите към църквата, оградена от статуите на свети Петър и Павел, над централния вход ще видите (Лоджиа деле Бенедициони -Галерията за благославяне). Това е балконът, където се обявяват новоизбраните папи и откъдето те дават своята апосто-лическа благословия на тържествени празници. Сводът над вас е украсен с богатя декоративна мазилка, а мозайката над централния вход до портика е доста добре реставрирана творба от XIV 6. на Джото, която е останала още от първоначалната базилика. Бронзовите врати на главния вход също са от старата базилика. Най-голямата църква в света, построена върху гробницата на свети Петър, от гледна точка на курсови работи е същевременно и най-внушителното и изумително архитектурно постижение на Ренесанса. Историята й започва още от 319 г., когато император Константин построява базилика на мястото на гробницата на свети Петър. Тази първа църква съществува над хиляда години, претърпявайки редица реставрации и промени, чак докато е застрашена от рухване към средата на XV 6. През 1452 г. започва възстановяването й, което бързо е изоставено поради липсата на средства. През 1506 г. папа Юлий II поръчва на архитекта Браманте да разруши всички постройки и да построи нова базилика, която да надмине по великолепие дори тази на Константин. Но базиликата е построена и осветена чак през 1626 г. Курсови работи са установили, петима от най-великите италиански художници от Ренесанса умират, докато работят по новата и по-голяма сграда - Браманте, Рафаел, Перуци, Антонио Сангало Младши и Микеланджело. Въпреки, че Браманте не постига голям напредък в преустрояването на новата базилика, той все пак успява да направи общия план на църквата и да създаде масивните колони, поддържащи купола, което е от решаващо значение. След смъртта на Браманте според курсови работи през 1514 г., в един или друг момент всеки от тримата му приемници - Рафаел, Сангало и Перуци, предлага първоначалния план да бъде променен по някакъв начин. Но отново липсата на средства, съперничеството между архитектите и най-вече смутът, предизвикан от плячкосбането на Рим през 1527 г. и ескалиращата криза на Реформацията правят така, че да бъде постигнат съвсем малък напредък. Все пак, през 1546 г. папа Павел III се обръща към Микеланджело и повече или по-малко принуждава остаряващия художник да завърши сградата. От своя страна Микеланджело настоява да получи пълна свобода да направи това, което сметне за най-добро. Той се връща към първоначалната идея на Браманте за централизиран план във формата на гръцки кръст - тоест крилата на църквата да имат еднаква дължина, и завършва по-голямата част от външната архитектура с изключение на купола и фасадата. След смъртта му Джакомо дела Порта внася изменения 6 проекта за купола. Главният кораб също е променен. Желанието на папа Павел V е крилата на църквата да се пресичат в латински стил (едното крило да е по-дълго от останалите), така че Карло Мадерно удължава едно от крилата, за да може централния кораб да бъде по-дълъг. От изследването на курсови работи и в туристическите справочници пише, че той работи и по фасадата. Навремето всичко това търпи много критики, защото се оказва, че куполът остава скрит за хората долу. Той е и повече широк, отколкото дълъг. Докато се изкачвате по стълбите към църквата видаха курсови работи, че тя е оградена от статуите на свети Петър и Павел, над централния вход ще видите (Лоджиа деле Бенедициони -Галерията за благославяне). Това е балконът, където се обявяват новоизбраните папи и откъдето те дават своята апосто-лическа благословия на тържествени празници. Сводът над вас е украсен с богатя декоративна мазилка, а мозайката над централния вход до портика е доста добре реставрирана творба от XIV 6. на Джото, която е останала още от първоначалната базилика. Бронзовите врати на главния вход също са от старата базилика. Повече информация за курсовта работа може да получите ако я поръчате на курсови работи | |
Views: 291 | | |
Total comments: 0 | |