Home » 2018 » Април » 13 » Маркетингова политика на Societe Generale Експресбанк
11:34
Маркетингова политика на Societe Generale Експресбанк

Маркетингова политика на Societe Generale Експресбанк В съдържанието и целите на маркетинговата дейност на банките през последните години настъпват съществени промени, породени от рязкото засилване на конкуренцията на финансовите пазари и промяната в отношенията “институция-клиенти”. Маркетинговата стратегияпредполага ориентация не към продуктите, а към потребностите на клиентите. Поради това банковият маркетинг предполага задълбочено проучване и опознаване на пазара, на променящите се желания, вкусове и предпочитания на потребителите на финансовите услуги. Societe Generale Expressbank има над 130 офиса и 1300 служители в страната. Банката предлага широка гама финансови услуги и продукти, сред които частно, бизнес и корпоративно банкиране. След битката при цените банките все повече залагат на комплексното и качествено обслужване. За да се привличат нови клиенти според курсови работи са необходими примамливи промоции в условията по кредитите или депозитите й, забавна реклама по телевизията, удобен като местоположение клон или богат на информация интернет сайт. В условията на изострена конкуренция в последно време Експресбанк залага на няколко основни похвата, за да привлича нови клиенти и да увеличава продажбите на продуктите и услугите си. Промоциите се наложиха като най-масово използвания маркетингов подход. С тях Societe Generale Експресбанк предлага по-благоприятни условия по определени свои продукти и услуги - по-изгодни лихви, по-ниски такси, облекчени изисквания, бонуси, подаръци и др., от които клиентите могат да се възползват до определен краен срок. Основният коз, според реферати е разбира се, са намалените лихви и такси и този подход не е случаен. Те формират цената на банковите продукти, а по мнението на банкери именно тя е факторът с решаващо значение при избор на банка. Друга причина да се акцентира на цената е, че повечето банкови продукти са стандартни и много сходни при различните банки. Извън рамките на промоциите силната конкуренция на банковия пазар, особено в кредитирането, доведе и до трайно подобряване на условията по банковите продукти и услуги отново като част от маркетинговата стратегия на Societe Generale Експресбанк за превземане на по-голям пазарен дял. Масово банките в последните години според курсови работи подобриха лихвените си условия по кредити и намалиха съществено или дори премахнаха някои такси. Специално при кредитите освен по линия на цената банките предприеха и промени, които направиха финансирането далеч по-достъпно - масово облекчиха изискванията за обезпеченост на кредитите и изискванията за доход и възраст на кредитополучателите, увеличиха максимално допустимите размери на кредитите и сроковете за тяхното изплащане. Ценовата война през периода на ръст набанковия сектор може да доведе до стандартизиране и обезличаване на продуктите и услугите и обща загуба за сектора. Подобрените условия и промоциите по банковите продукти и услуги, разбира се, трябва да се популяризират. Затова рекламите на изгодни кредити или депозити с високи лихви облъчват потенциални и съществуващи банкови клиенти от всички възможни комуникационни канали, а банките се нареждаха сред най-големите рекламодатели през периода на ръст. Агресивното (и понякога не дотам коректно) рекламиране е широко използван похват от някои банки, но понякога се цели манипулиране на клиентите с наблягане на конкретни условия и промоции (за 6 месеца, 1 година и т.н.), като се спекулира с липсата на финансова култура у населението и концептуалната сложност на повечето финансови продукти.

За повече информация :

тел 0886/ 031 394

Еmail: kursovi.t@gmail.com
http://kursovi.ucoz.com/index/bankovo_delo/0-17
Views: 1920 | Added by: курсов проект | Tags: висша математика, маркетинг, кредити, курсова, анализ, задачи, банки, управление, депозити, статистика | Rating: 5.0/1
Total comments: 0