Курсови разработки по маркетинг. Част от курсова работа на тема сегментиране - 6 August 2014 - Курсови работи
Su, 04.12.2016, 20:25
Приветстваме Ви Гост | RSS
Начало | | Регистрация | Вход
Меню на сайта
Раздел новини
курсови работи [11]
Търсене
Мини чат
Вход
Календар на новините
«  August 2014  »
SuMoTuWeThFrSa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Връзки
Статистика

Онлайн 1
Гости 1
Ползватели 0
Гласувай за мен в BGTop100.com

Гласувайте за моя сайт в БГ чарт

Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!!

Rambler's Top100

поПоНАЙ

Начало » 2014 » August » 6 » Курсови разработки по маркетинг. Част от курсова работа на тема сегментиране
Курсови разработки по маркетинг. Част от курсова работа на тема сегментиране
13:04

Част от курсова работа на тема сегментиране

Съдържание на курсовата работа

Увод

Характеристика на целевия пазар

Анализ на целевия пазар на фирмата

Избор на целеви пазар

Използвана литература

 

Прайд и Феръл определят пазарния сегмент като „група индивиди, групи или организации с една или повече характерни черти, каращи ги да имат относително сходни продуктови потребности.

Формирането на сегментите се осъществява при спазване на следните две условия:

Първо. Попадналите в определен сегмент клиенти трябва да имат сходни нужди, желания, предпочитания, вкусове, покупателна способност, реакции и др. Очевидно е, че не е възможно да се открият клиенти, които да са еднакви по всички посочени критерии. Достатъчно е да има сходство по такива признаци, които са важни от гледна точка на процеса на покупка. Например вкусовете на клиентите в рамките на един сегмент могат да бъдат различни при покупката на домати, но възприятието им за цените да е водещо при покупка. Следователно като фактор за обединяването на клиентите в рамките на посочения сегмент ще се използва факторът „възприя¬тие за цената". Клиенти, които са силно чувствителни към цените, могат да формират един сегмент и компанията да търси начин за обслужването им с по-ниски цени чрез предлагане на по-евтин продукт. Клиенти, които изобщо не са чувствителни към цената и същевременно не са склонни да правят компромис с качеството, ще получат по-качествен продукт , но на двойно по-висока цена.

Второ. Клиентите, попаднали в рамките на един сегмент се очаква да реагират по еднакъв или по сходен начин на определени маркетингови въздействия. Ниската покупателна възможност на този сегмент стимулира клиентите да реагират бурно (т.е. наблюдава се висока чувствителност към цената) дори при малки ценови увеличения. При условие че цената се поддържа на разумно ниско ниво, клиентите реагират по един и същ начин, като закупуват про¬дукта. Същевременно на пазара съществува и друг сегмент, насочен към сирене във високия ценови клас. Ако цената на продукта се повиши с 0,30 лв., това няма да разочарова клиентите и да ги пренасочи към по евтини продукти. Клиентите във високия ценови сегмент са ориентирани към качеството, поради което се наблюдава еднаква или сходна реакция  към цената.

Views: 193 | Added by: kisok | Tags: курсови, висша математика, статистика, реферат, курсова | Rating: 5.0/1 |
Общо коментари: 0
avatar
Hosted by uCozCopyright MyCorp © 2016                                        Последна актуализация: 04.12.2016